ROOSNA-ALLIKU PÕHIKOOLIS 11.10.2016 /roosas saalis/
Lektor: Kaido Pajumaa Motivaatori asutaja, juht ja koolitaja
ÕPILASED “Minu elu. Minu valik”
12.00 – 12.45 Õpilased, sessioon I
12.45 – 12.55 Sirutuspaus
12.55 – 13.40 Õpilased, sessioon II
Teemad:
1) Milleks mind Maale “kutsuti” ehk kuidas leida oma kutsumus? Kassid ei haugu ja koerad ei püüa hiiri” – leia üles, kumb sa oled ja hakka varakult pihta;
2) Saa milleski nii heaks, et sind ei saa lihtsalt ignoreerida ehk kuidas mitte liiga pikalt kirge otsida, vaid võimalikult varakult alustada (kas kirega sünnitakse või kirg areneb välja?);
3) Sisemine motivatsioon ja väline motivatsioon: kuidas leiad karjääri, mida TAHAD teha, mitte ei PEA tegema, sest palka on vaja teenida;
4) Missuguses koolis me õppida tahame ehk mida meie saaksime ära teha selleks, et koolis käimine oleks TAHAN, mitte PEAN.
5) “Palgatöötaja – Väikeettevõtja – Ettevõtja – Investor” – mis sulle kõige paremini sobib ja kuidas selleni jõuda?
Meetodid: /Loeng, grupiarutelud ja ideede esitamine, kaasahaarav ja lõbus meeskonnaharjutus, filmilõigud/
ÕPETAJAD “Õnnepsühholoogia igapäevaelus”
14.00 – 14.45 Õpetajad, sessioon I
14.45 – 15.00 Paus
15.00 – 16.30 Õpetajad, sessioon II
Teemad:
1) Positiivse psühholoogia avastused 21. sajandil ehk kuidas aidata õppetöös lapsi, et nendest õnnelikud inimesed kasvaksid?
2) Polaarsusprintsiip: õpitud abitus vs õpitud optimism – kuidas ühelt teiseni jõuda? Ja milleks see vajalik on?
3) PhD Martin Seligmani heaoluteooria ehk 5 konkreetset sammu, et oma elu täisväärtusliku ja tähenduslikuna elada
4) Voog – võlusõna igapäevatöös. Kuidas õppetööd korraldada viisil, et see õpetajaid ja õpilasi rohkem voogu viiks ning seeläbi kõik oma (õppe)tööd rohkem naudiksid?
5) Meeskonnatunne kui sisemine motivaator e. kuidas ühtse meeskonnana kool oma eesmärkideni viia.
Meetodid:/Loeng, grupiarutelud, meeskonnaharjutus, filmilõigud/.
LAPSEVANEMAD “Eneseteadlikkuse arendamine lapse kasvatamisel”
17.15 – 18.18 Lapsevanemad
Teemad:
1) Emotsionaalne Intelligentsus ja eneseteadlikkus lapse arengus – mida vanemad saaksid ära teha selleks, et laps õnnelikuks inimeseks sirguks
2) Lapse toetamine oma “tee” leidmisel – kuidas märgata ning toetada lapse tugevusi ja last nendega kontaktis hoida.
3) Õnnepsühholoogia laste kasvatamisel: kumb on olulisem, kas õnnelik laps või “edukas” laps?
Meetodid: /Loeng, grupiarutelud, filmilõigud/.